Hírek

Némi csalódást okoz azoknak, akik a kórház új reprezentatív bejáratán a „Nyitva” táblát keresik, ugyanis a legtöbb szakhatóság által már átvett épületrész belső bútorzatát csak nemrégiben tudták megrendelni pénzhiány miatt. Egyelőre nem tudni, hogy az úgynevezett mobiliákat a beszállító cég mikor tudja leszállítani, az országosan nagy megrendelések jelentősen lekötik a kapacitásokat. Gyorsítja a munkát, hogy a  speciális minőségű és méretű bútorok mennyiségét és méretét nem kell külön felmérni, azt a terv tartalmazza. Ám bútorok nélkül az egészségügyi létesítmények esetében  illetékes legfőbb hatóság, a Kormányhivatal Népegészségügyi Főosztálya, régi nevén ÁNTSZ nem tudja megkezdeni  a használatba vételhez szükséges saját eljárását.

Mint emlékezetes, idén januárban még  teljes fordulatszámon pörgött a Bács-Kiskun Megyei Kórház  Kalocsai Szent Kereszt Kórháza  egymilliárd forint értékű, EU forrásból megkezdett, magyar forintokból befejezett fejlesztése.  A megújult,  Kossuth Lajos utcára nyíló  épületszárny építészeti munkálatait  január 31-én  jelentette készre a beruházást  közbeszerzésen elnyerő, hajósi székhelyű Aktív Kft. Az épület műszaki átvétele  február 7-ig tartott. Ezt a különböző szakhatósági  használatba vételi eljárások követték.

A tényleges használatbavétel  elhúzódásának egyik oka tavasszal még az volt, hogy a menekülési útvonalra  egy új, a tervekben nem szereplő  tűzbiztonsági  vészkijárati   ajtó beépítését írta elő a katasztrófavédelem. A pénzt előteremtették, a  több százezer forint értékű ajtó a helyére került. Az ajtón kívül további nehézséget okozott, hogy a helyiségek  bútorozásához   az Állami Egészségügyi Ellátó Központtól  plusz  forrást kellett igényelni, amit csak  nemrégiben biztosítottak.

Sajnos a két új digitális röntgengép és a végleges helyére került CT berendezés is csak a bútorozást követően kiadható működési engedély birtokában használható majd.

Talán nem árt feleleveníteni, hogy: a  Szent Kereszt Kórház főépülete  közel 2000 négyzetméter alapterületen újult  meg, ebből 150 négyzetméter az új építésű.

A használatbavételi eljárást követően a főépületbe kerülnek át a szakrendelések és azok a szolgáltatások, amelyek jelenleg az úgynevezett régi SZTK-ban működnek. Ezzel szinte a teljes járóbeteg-ellátás egy tömbbe kerül, megkönnyítve a betegek kórházon belüli tájékozódását, lerövidítve és optimalizálva a betegutakat.

-A régi SZTK épületet ennek ellenére tovább kell működtetni, mert az EFI Irodának még két évig szüksége van az ott lévő  helyiségre. A sürgősségi ellátás területén is jelentős előrelépés történik.  A  8 ágyas, a szakmai besorolás szerint SO1 szintű
sürgősségi osztály a „C” épületből átkerül a „B” épület mélyföldszintjére, míg a központi betegfelvételt a volt intézményi gyógyszertár területén, az új főbejárathoz közel  alakították  ki.

A használatba vételhez már közel álló beruházás a gyógyítás körülményeinek korszerűsítése mellett remélhetően a  humánerő megtartását, a  munka feltételeinek javulását is eredményezi.